Response to Online Radicalization: Towards On-line Safety Education Policy

Share This Post

Did you know?

Law on Primary education and the Law on secondary education do not provide any online safety requirement, privacy, or personal data protection except for the data gathered and kept by the schools themselves (the so-called educational statistics). To this end, legislative changes of both laws are needed to address student’s safety online, the requirements every school needs to fulfill to provide a digitally safe environment for learning, and the digital competencies the teaching staff should obtain. To this end, the DigiComp2.0 Framework, the DigiEduComp Framework, should be used as roadmaps for reform. Furthermore, the exam for the Director of the school should be revised to include in the Module: Theory of organization where the school online safety policy will be one of the issues tackled as per the DigiCompOrg Framework.

The publication can be accessed here.

Дали знаете?
Законот за основно образование и Законот за средно образование не предвидуваат никакви мерки за онлајн безбедност, приватност или заштита на личните податоци, освен податоците собрани и чувани од самите училишта (т.н. образовна статистика). За таа цел, потребни се законски измени во двата закона со што би се уредила онлајн безбедноста на учениците, барањата што секое училиште треба да ги исполни за да обезбеди дигитално безбедна средина за учење и дигиталните вештини што треба да го стекне наставниот кадар. Оттука, Рамката DigiComp2.0, како и Рамката DigiEduComp, треба да послужат како патокази за овие реформи. Дополнително, треба да се ревидира и испитот за директор на училиште со вклучување теми поврзани со политиките за онлајн безбедност на училиштата и тоа во модулот „Теорија на организација“, согласно Рамката DigiCompOrg.

До публикацијата (АНГ) може да пристапите тука.

More To Explore